می دانید که تغذیه یکی از مهم ترین عوامل موثر بر سلامت می باشد. بنابراین مواد غذایی باید با نهایت دقت و توجه انجام شود به خصوص میوه و سبزیجات که از موارد پر مصرف می باشد. از این رو در این مقاله نکاتی را که باید به هنگام میوه و سبزیجات رعایت کنید متذکر شده ایم.

یک: به دنبال میوه های درشت نباشید. گاهی ما به عنوان والدین، به دلیل نداشتن اطلاعات کافی، فرزندان مان را  گمراه می کنیم. این موضوع در مورد انتقال این باور به فرزندمان که میوه ای خوب است که بزرگ و زیبا باشد، نیز صحت دارد. ما حتی هنگام میوه برای خود یا مهمانانمان نیز  طبق این باور عمل می کنیم و به دنبال میوه های درشت می گردیم. بدون اینکه بدانیم که میوه ریز عطر و  طعم بهتری دارد و ارزش غذایی آن بیشتر است. پس بیاد داشته باشید که اندازه میوه باید متوسط باشد و از میوه های خیلی بزرگ اجتناب کنید چراکه این میوه ها با  کود شیمیایی بزرگ شده اند و طبیعی نیستند. نیترات موجود در این کود ها بسیار مضر و سرطان زا می باشد. میوه و سبزیجات حاوی نیترات بزرگ تر و تیره تر از سایرین هستند.

دو: از میوه های پلاسیده و خراب و لک دار بپرهیزید. زیرا خراب و لک دار بودن میوه ها نشانگر این است که آن ها تازه نیستند و مدت هاست که از زمان چیدنشان از درخت گذشته است و  بنابراین ارزش غذایی خود را از دست داده اند.

سه: میوه های شکسته و دارای بریدگی را ن. چون این نوع میوه ها در معرض اکسیداسیون قرار گرفته اند و در نتیجه ارزش غذایی خود را از دست داده اند.

چهار: هر نوع میوه را در فصل چیدمان خودش اری کنید. میوه های ذخیره شده در انبار ها زمانی چیده می شوند که هنوز به طور کامل نرسیده اند و این امر موجب کاهش ارزش غذایی شان می شود.

پنج: حتی الامکان از میوه و سبزیجات گلخانه ای استفاده نکنید. چراکه این نوع میوه و سبزیجات در معرض نور طبیعی خورشید نبوده اند و به همین دلیل فاقد ویتامین کافی می باشند.

شش: میوه های صادراتی و یا گلخانه ای را ن. شاید این نوع میوه ها زیبا باشند اما اصلاحات ژنتیکی انجام شده روی آن ها موجب می شود که روده ها دوچار فلور روده شوند و  بدن مان نسبت به آنتی بیوتیک ها از خود مقاومت نشان دهد.


چگونه بهترین خونگی را داشته باشیم؟ میوه ,سبزیجات ,غذایی ,ارزش , میوه ,ارزش غذایی ,هنگام ,دنبال میوه منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

اهنگ کره پلاس مرکزپیشرفت و توسعه پایدارملل Art akant نخل موزیک ترجمه تخصصی و ترجمه مقاله پارس68 fizik1srttu فانوس دریایی